ŚRODA ŚLĄSKA

Nogi lubią ruch

Pomna tej instrukcji poszłam… na lody.

Lola Cafe – najlepsze lody i ciasta w Środzie Śląskiej

Potem, aby zredukować nadmiar węglowodanów w organizmie łaskawym okiem zerknęłam na mój rower. Koła jakoś tak przysiadły i domagały się, aby je nakarmić. Hmm  – pomyślałam – ale mają dobrze, potrafią żyć powietrzem. Życzliwy Pan na CePeEnie  (przepraszam, ale stara nazwa lepiej dźwięczy mi w uszach, niż Orlen) pomógł doładować energii do mojego ekologicznego pojazdu. Kupiłam wodę, bo woda ważna, gdy słonko przygrzewa i postanowiłam zwiedzić okolicę.

 

Kierunek Lipnica

Najpierw asfaltem, potem w lewo niby asfaltem i wreszcie polną drogą. Tak jak lubię, z dala od cywilizacji, gdzie cisza kłuje w uszy, a zapach natury sprawia, że pełniej oddycham.  Tak dotarłam do Lipnicy, potem do Brodna, Szczepanowa i z powrotem do Środy. Urocza okolica, ludzie przyjaźni chętnie wskazywali najlepszą drogę, a wyborne w smaku przydrożne śliwki-mirabelki pozwalały dłużej zostać na trasie.

 

Podjadanie i relaks – ścieżka jak w Borach Tucholskich

Nasze ciało lubi ruch, lepiej wtedy pracuje. Krew żywiej krąży, poprawia się perystaltyka jelit, endorfiny szaleją i głowa odpoczywa. Lubię rower jeszcze z innego powodu, bo pracują mięśnie bez przeciążania stawów kolanowych, odpoczywa miednica. Umiarkowany ruch jest dobry dla naszego organizmu. Warto, o tym pamiętać.

Prawie 23 km przyjemności 🙂

Pamiętać też warto o …wyciszeniu mięśni, po każdym aktywnym wysiłku, aby wyrównać ich tonus (napięcie). Wykonaj chociaż dwa ćwiczenia.

1. Ustaw stopy na szerokość bioder, wysuń stopę do przodu, pochyl się, złap za palce i przyciągnij ją na siebie, noga tylna (zakroczna) powinna być lekko ugięta w kolanie. Pozostań w takiej pozycji przez 20 sekund. Powtórz na drugą nogę. 2. Oprzyj dłonie o ścianę, ustaw stopy na szerokość bioder, nogę wysuniętą do przodu ugnij w kolanie. Tylną (zakroczną) wyprostowaną w kolanie i wysuniętą do tyłu, staraj się dociskać piętą do podłoża.

 

Zestaw rozciągający – ćwiczenie 1 i ćwiczenie 2

W jednym i drugim ćwiczeniu stopy powinny być ustawione równolegle do linii bioder (nie rotuj ich). Pozostań w tej pozycji przez 20 sekund i powtórz na drugą nogę. Wykonaj każdego ćwiczenia przynajmniej 2 serie. Potem uzupełnij płyny – może być domowy izotonik – woda z cytryną i kilkoma ziarnkami soli.

Było dzisiaj przyjemnie, naładowałam baterie i jutro z powodzeniem mogę zadbać o wasze stopy.